Türkiye’de her 2,5 dakikada bir kişi, kalp-damar hastalıkları nedeniyle yaşamını yitiriyor! Türk Kardiyoloji Derneği kalp hastalıklarının önlenebilir olduğuna dikkat çekmek için bir kampanya başlattı. İlgili Haberler
Bugün Dünya Kalp Günü
Birkaç parça siyah çikolatayla mucize
Plastik sanayicilerinden 'Bisfenol A' tepkisi
"Plastik ambalaj kalp hastalığına yol açıyor"
"Futbolcularda kalp sağlığı kontrolü önemli"
Türk Kardiyoloji Derneği (TKD) ve Becel, kalp ve damar hastalıklarının önlenebilir olduğuna dikkat çekmek ve herkesi sağlıklı yaşama bir adım atmaya davet etmek için ‘Kalbini Sev Kırmızı Giy’ kampanyasını bir basın toplantısıyla başlattı.
Türk Kardiyoloji Derneği (TKD) tarafından Becel sponsorluğunda yürütülecek ‘Kalbini Sev Kırmızı Giy’ kampanyası kapsamında, tüm Türkiye’ye “Kalbini Sev” çağrısı yapıldı, sağlıklı yaşama doğru atılmış bir adımın simgesi olarak, başta Dünya Kalp Günü’nde olmak üzere, herkes kırmızı giymeye davet edildi.
Kampanyayı tanıtmak için Ceylan Intercontinental’da düzenlenen basın toplantısına TKD Başkanı Prof. Dr. Çetin Erol, TKD Gelecek Başkanı ve Bilim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Oktay Ergene, TKD Basın ve Halkla İlişkiler Kurul Başkanı Prof. Dr. Hakan Karpuz, TKD Basın ve Halkla İlişkiler Kurulu Üyesi Prof. Dr. Dilek Ural ile Unilever Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı ve Becel Ürün Sorumlusu Kerem Özösken ev sahipliği yaptı.
Basın toplantısında kampanya bilgilerinin yanı sıra kalp ve damar hastalıklarına ilişkin Türkiye ve dünya gerçekleriyle ilgili bilgiler verildi.
Kampanyayı tüm Türkiye’ye duyurmak amacıyla pek çok televizyon, radyo ve internet çalışmasının yanı sıra, gelirinin kalp-damar hastalıklarını önleme yönündeki çalışmalara ayrılacağı bir de defile düzenleneceği açıklandı.
Kampanyanın www.kalbinisevkirmizigiy.com isimli sitesinde ise uzman danışmanlar öncülüğünde kalp sağlığına ilişkin sorular yanıtlanacak ve sağlıklı yaşam önerileri sunulacak.
TKD Başkanı: “Kalp hastalıkları önlenebilir”
Türk Kardiyoloji Derneği Başkanı Prof. Dr. Çetin Erol, konuşmasında kalp-damar hastalıklarının en önemli nedenlerinin hipertansiyon (yüksek tansiyon), yüksek kolesterol, sigara, şişmanlık, hareketsiz yaşam olduğunu belirtti.
Türkiye’de ölümlerin yüzde 48’inin kalp ve damar hastalıklarından kaynaklandığını belirten Erol, “Bu konuya dikkat çekmek ve hastalıkların önlenebilir olduğunu vurgulamak en büyük amacımız. ‘Kalbini Sev Kırmızı Giy’ kampanyamızla herkesi kırmızı giymeye ve sağlıklı bir yaşama adım atmaya çağırıyoruz.” dedi.
Çetin Erol’un ardından söz alan Unilever Pazarlama Direktörü Özgür Kölükfakı ise kalp hastalıklarının önlenebilir olmasına karşın dünyada her gün 120, Türkiye’de ise bir uçak dolusu insanın kalp hastalıkları nedeniyle yaşamını yitiriyor olmasının son derece üzücü olduğunu belirterek, kalp hastalıklarının önlenebilir olduğunu ve bu bağlamda kampanyanın Türk toplumu için öneminden bahsetti.
Kölükfakı, bundan sonra giyimimizde kullanacağımız kırmızının bu konuya dikkat çekmek için bir araç olacağını söyleyerek, herkesi Dünya Kalp Günü’nde kırmızı giymeye davet etti ve Unilever’in kalp dostu markası Becel’le kampanya için gerekli tüm desteği vereceğini söyledi.